Dział Nauki, Innowacji i Zarządzania Projektami

Dział Nauki, Innowacji i Zarządzania Projektami
ul. Fredry 10
61-701 Poznań


mgr Paulina Kobelska
tel.: 61 854-60-54
e-mail: pkobelska@ump.edu.pl

mgr Aleksandra Lewandowska
Kierownik sekcji
tel. 61 854-60-33
e-mail:  a.lewandowska@ump.edu.pl

mgr Marta Krueger
Starszy specjalista ds. realizacji projektów
tel. 61 854 60 41
e-mail: mkrueger@ump.edu.pl

mgr Monika Jarosławska
Starszy specjalista ds. realizacji projektów
tel. 61 854 62 94
e-mail: mjaroslawska@ump.edu.pl

mgr Ewelina Czaplińska
Młodszy specjalista
tel. 61 854 60 83
e-mail: eczaplinska@ump.edu.pl

mgr Agata Ozga
Specjalista ds. realizacji projektów
tel. 61 854 60 82
e-mail: aozga@ump.edu.pl

mgr Joanna Cwodzińska
Specjalista administracyjny
e-mail: jcwojdzinska@ump.edu.pl

mgr Dominika Kulka
Specjalista administracyjny
e-mail: czarnota@ump.edu.pl

mgr inż. Karol Nowosadko
Specjalista ds. wsparcia informatycznego
e-mail: knowosadko@ump.edu.pl

mgr Radosław Krawczykowski
Główny specjalista

 

 

Zakres zadań:
Dział Nauki, Innowacji i Zarządzania Projektami

  1. Pełnieni rolę koordynatora administracyjnego wspierającego zespoły projektowe w prowadzeniu projektów badawczych i naukowych.
  2. Monitoruje postęp finansowy i merytoryczny wdrażania projektów realizowanych przez Uniwersytet, w tym w szczególności:
    a) nadzoruje realizację harmonogramu,
    b) kontroluje wydatki w projektach,
    c) współpracuje z działami realizującymi zakupy na rzecz projektów,
    d) współpracuje z kierownikiem projektu i zespołem projektowym.
  3. Sporządza metrykę projektu i budżet we współpracy z odpowiednimi działami w szczególności z Zespołem Rozliczenia Projektów i Kosztów.
  4. Opracowuje dane merytoryczne niezbędne dla finansowej części wewnętrznych i zewnętrznych sprawozdań związanych z realizacją oraz rozliczaniem projektów, aneksowaniem umów.
  5. Przygotowuje we współpracy z zespołami projektowymi sprawozdania z realizacji projektów.
  6. Koordynuje projekty naukowe realizowane w ramach finansowania z Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego/EOG oraz źródeł krajowych i zagranicznych o wymiarze międzynarodowym.
  7. Weryfikuje wnioski o wszczęcie procedury zakupu towarów i usług od strony zasadności wydatku, w tym sprawdzenie pod względem formalnym zgodności z przepisami/zasadami wydatkowania.
  8. Przygotowuje korespondencję z instytucjami finansującymi projekty.
  9. Sprawuje nadzór nad terminowym rozliczeniem (etapowym i końcowym) projektów.
  10. Inicjuje i zarządza zmianami oraz analizuje ich wpływ na założenia projektowe.
  11. Obsługuje kontrole projektów prowadzone przez uprawnione instytucje, a także koordynuje realizację zaleceń pokontrolnych.
  12. Sprawuje nadzór nad realizacją trwałości projektu wynikająca z umów o dofinansowanie. Monitoruje utrzymanie wskaźników produktu i rezultatu projektu po jego zakończeniu.
  13. Inicjuje, wspiera i konsultuje działania jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie wyboru zadań badawczych, rozwojowych, przygotowywanych do realizacji przy współudziale środków krajowych i funduszy zagranicznych.
  14. Inicjuje i koordynuje międzyuczelnianą współpracę badawczą w obszarze nauki.
  15. Wspiera pracowników, doktorantów i studentów Uczelni na etapie planowania i opracowywania projektów w obszarze nauki, w szczególności przygotowania wniosków aplikacyjnych.
  16. Nadzoruje i koordynuje prawidłowe przygotowanie projektów ogłaszanych przez instytucje krajowe oraz zagraniczne.
  17. Przygotowuje wnioski aplikacyjne dla projektów rozwojowych, w tym w szczególności finansowanych ze środków UE.
  18. Przygotowuje niezbędne informacje potrzebne w procesie pisania wniosków.
  19. Pomaga w uzyskaniu wymaganych załączników (m.in. pełnomocnictwo, statut, dokumenty założycielskie, informacja nt. VAT, bilans zysków i strat).
  20. Przygotowuje i sprawdza kalkulacje i kosztorysy prac badawczych i projektów.
  21. Prowadzi rejestr planów, wniosków oraz projektów badawczych realizowanych
    w Uczelni.
  22. Przedstawia do zatwierdzenia przez Rektora harmonogram działań, zadania i koszty przewidziane do realizacji w ramach projektów współfinansowanych z krajowych
    i zagranicznych środków (po stosownej konsultacji z Prorektorem ds. Nauki).
  23. Organizuje proces wewnętrznych, eksperckich merytorycznych recenzji koncepcji
    i wniosków o dofinansowanie projektów w obszarze nauki;
  24. Prowadzi dokumentację dotyczącą nadawania tytułu doktora honoris causa.
  25. Prowadzi dokumentację związaną z planem podziału dotacji na działalność statutową.
  26. Prowadzi sprawy z zakresu przyznawania nauczycielom akademickim stypendiów doktorskich.
  27. Potwierdza realizację projektów w ramach dokumentacji dotyczącej awansu naukowego.
  28. Koordynuje nabory wewnętrzne i składanie wniosków o nagrody naukowe m.in. MZ, Prezesa Rady Ministrów, PAN.
  29. Prowadzi administracyjnie realizację umów dotyczących upowszechniania nauki finansowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.
  30. Prowadzi rejestr:
    a) umów zawieranych przez Uczelnię z ministrem właściwym do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz umów ze stypendystami dotyczących przyznawania wybitnym naukowcom stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
    b) wniosków oraz umów stypendiów doktorskich ETIUDA z Narodowego Centrum Nauki, stypendiów START z Fundacji na rzecz Nauki Polskiej,
    c) wniosków o dofinansowanie konferencji naukowych organizowanych przez jednostki Uczelni.
  31. Współpracuje z Działem Inwestycji i Rozwoju i Zespołem ds. Sprzedaży;
  32. Zarządza własnością intelektualną Uczelni, w tym:
    a) udziela wsparcia w zakresie ochrony prawnej i patentowej dóbr intelektualnych Uczelni,
    b) tworzy bazy danych o wynikach prac naukowych i ochronie patentowej;
  33. Koordynuje działania podejmowane w Uczelni w zakresie komercjalizacji wyników badań, w tym:
    a) opracowuje regulamin ochrony własności intelektualnej Uczelni,
    b) opracowuje regulamin komercjalizacji badań;
  34. Dokonuje oceny możliwości komercjalizacji powstałych w Uczelni wyników badań;
  35. Prowadzi nadzór nad podejmowaną współpracą z podmiotami gospodarczymi i ośrodkami naukowymi krajowymi i zagranicznymi;
  36. Prowadzi poszukiwania funduszy na ww. zadania współpracuje z jednostkami Uczelni oraz z instytucjami pośredniczącymi i finansującymi ww. zadania.
  37. Prowadzi promocję projektów zgodnie z zapisami umów o dofinansowanie.
  38. Przygotowuje dokumentację projektów do archiwizacji i przekazuje komplet dokumentów do Archiwum po zakończeniu realizacji projektu.
  39. Niezwłocznie informuje o nieprawidłowościach związanych z realizacją projektu, w tym o odchyleniach od terminów i limitów projektu, a także o wszelkich sytuacjach i zagrożeniach mogących mieć istotny wpływ na dalszy jego przebieg.
  40. Prowadzi rejestr realizowanych projektów.
  41. Współpracuje z Działem Księgowości, Działem Finansowym i Działem Inwestycyjno-Technicznym oraz Działem Inwestycji i Rozwoju oraz z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie wynikającym z realizacji projektów.
  42. Współpracuje z instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizacji projektów.